Reforming Time in Danish Schools: Unintended performative effects of working hours legislation

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

En undersøgelse af, hvordan en ny lov om lærernes arbejdstid, endte med at transformere både hvad tid betød og hvilken rolle tid spillede i omregningen af lærerarbejde til penge. Artiklen swer på performative effekter af lovgivningen og trækker på bl.a. en Foucauldisnask tilgang, men derudover benytter artiklen sig af både antropologisk udvejslingsteori og ritualteori og trækker på både David Graeber og Catherine Bell i forhold til hvordan lærerne forsøger at gøre modstand henover de samme rituelt etsblerede grænser, som lovgivningen benytter sig af.
Translated title of the contributionReform af tid i danske skoler: Utilsigtede effekter af arbejdstidslovgivning
Original languageEnglish
JournalQSE. International journal of qualitative studies in education
Volume31
Issue number5
Pages (from-to)422-435
Number of pages14
ISSN0951-8398
DOIs
Publication statusPublished - 2018

ID: 245672581