Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed

Research output: Contribution to journalJournal articlepeer-review

Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-
ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndterer
dem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvor
der er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Det
teoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,
hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejledere
kan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- plante
en idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.
Original languageDanish
JournalDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Volume10
Issue number18
Pages (from-to)25-34
Number of pages10
ISSN1901-5089
Publication statusPublished - 2015

ID: 131822473