Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

  • Tine Rask Eriksen
  • Dorte Samson
  • Lisbeth Vinberg
Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner
Original languageEnglish
JournalSygeplejersken
Volume108
Issue number17
Pages (from-to)56-60
Number of pages5
ISSN0106-8350
Publication statusPublished - 2008

    Research areas

  • Faculty of Humanities - nurse education, classroom research, care qualifications, idententy as a nurse

ID: 9589861