Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed. / Jensen, Hanne Nexø; Juul Jensen, Christina.

In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 10, No. 18, 2015, p. 25-34.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Jensen, HN & Juul Jensen, C 2015, 'Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, vol. 10, no. 18, pp. 25-34. <http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/16967/17971>

APA

Jensen, H. N., & Juul Jensen, C. (2015). Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 10(18), 25-34. http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/16967/17971

Vancouver

Jensen HN, Juul Jensen C. Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2015;10(18):25-34.

Author

Jensen, Hanne Nexø ; Juul Jensen, Christina. / Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed. In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2015 ; Vol. 10, No. 18. pp. 25-34.

Bibtex

@article{b1885f520c514430bf91be731221e31d,
title = "Specialestuderendes l{\ae}ringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed",
abstract = "Specialeskrivere m{\o}der l{\ae}ringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke l{\ae}-ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere h{\aa}ndtererdem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsm{\o}der, hvorder er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forl{\o}b. Detteoretiske afs{\ae}t er generiske l{\ae}ringsudfordringer i vejledningsprocesser,hvor l{\ae}ring opst{\aa}r, n{\aa}r de studerende passerer en l{\ae}ringsudfordring. Vejlederekan bruge forst{\aa}elsen af l{\ae}ringsudfordringer til at ”nudge”- planteen id{\'e} – som en m{\aa}de at f{\aa} studerende til at passere l{\ae}ringsudfordringerne.",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, specialevejledning, nudging",
author = "Jensen, {Hanne Nex{\o}} and {Juul Jensen}, Christina",
year = "2015",
language = "Dansk",
volume = "10",
pages = "25--34",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "18",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed

AU - Jensen, Hanne Nexø

AU - Juul Jensen, Christina

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndtererdem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvorder er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Detteoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejlederekan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- planteen idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.

AB - Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndtererdem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvorder er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Detteoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejlederekan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- planteen idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - specialevejledning

KW - nudging

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 10

SP - 25

EP - 34

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 18

ER -

ID: 131822473